PrivatVPN-tjänst

Piratplatsen.se tipsar om PrivatVPN som möjliggör på ett enkelt och gratis sätt att skydda(kryptera) din anslutning på.
Detta är något jag provade på omedelbart efter jag läst inlägget och jag måste säga att det fungerar jättebra. Min anslutning har drabbats lite, men knappt märkbart. Jag rekommenderar tjänsten varmt och tror att denna sortens tjänster har en framtid i FRA-lagarnas och datalagringens land.

Detta är den sortens tjänster Piratpartiet försöker uppmuntra och sprida.

Så kryptera din internettrafik!

Och kom ihåg, det är inte olagligt att kryptera om man rent mjöl i påsen!

Det här inlägget postades i Piratpartiet och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till PrivatVPN-tjänst

  1. Hans J skriver:

    Vem kan lita på en sådan tjänst? Är det FRA själva som driver den? Smart i så fall…

    Inga kontaktuppgifter utom något anonymt email…
    Ingen adress?
    Inga namn?

    Att anlita ett hemligt och anonymt företag är ju lika dåligt som att köra utan VPN…

  2. AquaVera skriver:

    Ja,innan jag vet mer om tjänsten är jag benägen att hålla med.

    Jag vet helt enkelt för lite om de som tillhandahåller tjänsten.

    Testade lite igår. Funkar, men segar ner lite.
    IP-nummret jag fick går till Portlane.
    Erhöll samma nummer idag, vilket gör mig lite fundersam.

    Ha det bra/AV

  3. Lustigt att man ska stöta på ”bevis-fabriceraren-Olof” här. Nåja, jag har slutat bli förvånad.

    Tänkte bara lämna en kort kommentar om att jag rättat till lite faktafel och larviga åsikter i dina två ”bevislänkar” FRA och Datalagringsdirektivet.

  4. steelneck skriver:

    Kan bara hålla med föregående kommentatorer. Jag blev omedelbart mycket fundersam när jag såg ”Ladda ner vår klient” på förstasidan. På ett modernt OS behöver man inte ladda ned någon klient för att konfigurera ett VPN. Tänkte då att jag tar mig en närmare titt på programmet för Linux, men där står bara ”Vi jobbar på det”.

    För Windows så är det en binärfil (.exe) de vill att folk skall installera och jag ser inte att källkoden är tillgänglig. Bara detta i sig innebär att jag kan hävda att det är en trojan, ingen kommer att kunna visa mig fel eftersom de inte låter sig granskas publikt. Ungefär som om någon påstår sig vara forskare och publicerar vad den påstår vara fakta, men vägrar låta sig granskas kring hur denne kommit fram till det den påstår. Det är inte så ventenskap går till. Eller en politiker som vägrar låta sig granskas, hemligstämplar och sedan säger – Lita på mig.

  5. steelneck skriver:

    Glömde.. Ett VPN till någons dator som anonymisering handlar om förtroende. Kan jag lita på den som driver maskinen jag kopplar mig mot? Inget hos PrivatVPN bygger något sådant förtroende hos mig, tvärt om.

Kommentera

