Beatrice Ask och jag

Med anledning av Beatrice Ask utspel så har jag haft en tanke.

Jag tänkte på att Beatrice Ask vill hänga ut folk med ett tydligt kuvert, som en modern skampåle. Men detta är ju bara ett steg i ledet förstås. Eftersom att folk inte kommer att vilja hängas ut oskyldigt på det sättet så kommer Ask att införa ett gult kuvert som man får efteråt om man är oskyldig.   Detta är för att alla ska se att du är oskyldig och så att du slipper det jobbiga med att hängas ut oskyldig. Man kan även tänkas att Ask inför ett årligt gult kuvert för de som faktiskt är oskyldiga, i dagens samhälle wannabe-övervakningssamhälle är väl det en minskande skara antar jag. Guilty ’til proven otherwise borde kanske vara Alliansens nya motto.

Jag läser att:
Farmor Gun skriver om behovet av en ny justitieminister.
Hax skriver mycket riktigt om hur kritiken håller i sig för Ask. Bodström vill avsätta Ask(och införa bodströmssamhället istället).

Det här inlägget postades i Piratpartiet och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Beatrice Ask och jag

  1. Thomas Tvivlaren skriver:

    Bra skrivet! Avskaffad oskuldspresumtion är ju onekligen en form av omvänd bevisföring. Leve häxornas tid!

  2. smen skriver:

    Medborgarbetyg. Det låter väl fint. Guldkuvert till friska, normativa medborgare, och svarta kuvert till utslitna, värdelösa medborgare. Det nya Sverige.

  3. Josef Boberg skriver:

    Hmmm… – tänk ifall Beatrican är ”mamman” till den Nya Sex- och LöneSlaveriArbetsLagen ? Då har nog drabbats av ALLVARLIGA ”vårkänslor”, tror jag…💡

Kommentera

