Sverige behöver politiker som Mitt Romney

Kulturjournalister. Oftast medelklass. Helst från innerstan. Gick media på gymnasiet. Sveriges lättkränktaste folkgrupp. Håller man inte med dem är man verklighetsfrånvänd, för om man inte går på socialbidrag lever man ”i en bubbla.” Att faktiskt inte gå på socialbidrag hjälper inte heller – då blir man bara hycklare istället. Det händer ibland att någon klok person säger typ att maktkritik i all ära, men det här med klasshat verkar ganska fucked up, men det är alltid någon idiot från kulturvänstern som bara ”Men vadå, rika människor är ju onda? Det går väl inte ens att INTE hata dem?”

Det är då jag känner att vi borde haft fler politiker som Mitt Romney. Politiker som sätter lite perspektiv på begreppet ”verklighetsfrånvänd,” som lever i en bubbla på riktigt. Politiker som satsar tio tusen dollar som om det vore en hundralapp, och som efter ett besök på en NASCAR-tävling för att visa sig lite folklig på frågan ”Är du ett NASCAR-fan?” svarar ”Nej, men många av mina vänner äger NASCAR-stall.” Politiker som kan tala om näringslivet i förstaperson. Politiker så rika att till och med överbetalda innerstadsjournalister med låtsasutbildning framstår som precis så fattiga som de själva tror att de är. Politiker så absurda att riksdagens samförståndsanda nästan skulle kännas som något att vara tacksam för. Politiker så ryggradslösa att gapvänstern kunde rikta sitt jävla klasshat mot någon som nästan förtjänar det. Politiker så skrupelfria att man nästan kunde unna vänsterblocket sin TV-licens-finansierade kampanjapparat.

Om inte annat skulle det leda till lite comic relief, och i bästa fall kanske det skulle få vår journalistkår att för en gångs skull släppa sargen och sluta låtsas som att de är arbetarklass. Sverige behöver politiker som Mitt Romney.

Det här inlägget postades i Piratpartiet. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sverige behöver politiker som Mitt Romney

  1. Jonathan Björklund skriver:

    Sverige behöver politiker som Ron Paul. En som står upp för en decentraliserad stat vilket jag trodde PP skulle stå för. Sverige behöver inte marionetter som springer storkapitalets ärenden aka Romney och vänder kappan efter vinden. PP’s folk verkar bara växa mer och mer in i aftonbladets verklighet, vad hände med källkritik och personlig frihet, vad hände med det Falkvinge stod för.

  2. ”Håller man inte med dem är man världsfrånvänd”…

    Kul.

    För mig som ställer mig utanför den här grejen med att tvångsmässigt försöka dela in politiska idéer i två block, då det i min värld ter sig befängt, stelbent och faktiskt just världsfrånvänt, låter det där lite som alla läger, från gapvänster till gaphöger.

Kommentera

